Laro op transport

plaats hier opmerkelijke verhalen van je diensttijd bij de stoters
Plaats reactie
wout stellaard
Berichten: 47
Lid geworden op: 21-02-2013 20:19

Laro op transport

Bericht door wout stellaard » 23-02-2013 16:54

Ik herinner me een keer dat we (Peter Heens en ik) na de oefening Vogelsang een Laro op een 4 tonner terug naar de kazerne moesten vervoeren (makkie dus).
Echter colonne rijden (de voorloper van de huidige files) was nooit mijn grootste hobby en we hadden dus afgesproken dat we tot net over de grens braaf zouden meerijden.
Ik had tegen Sgt Drost gezegd (die zat in het complot) dat we een defect aan het daschboard zouden krijgen en dat ik hem (veegploeg) door zou sturen (wenken) omdat we zelf toch ook monteurs waren.
Daarna konden we het "zogenaamde defect" verhelpen en zonder de colonne terug rijden naar de kazerne (over de snelweg).
Peter en ik lagen al lang en breed te slapen toen om 3 uur 's nachts de CSM Halmans ( of heette hij nou Holmans) naast ons bed stond en schreeuwde dat hij niet kon geloven dat 2 levensgrote korporaals niet wisten wat de collone route was, en daarom de snelweg hadden genomen.
Het resultaat was: 3 dagen licht arrest voor Peter en 4 dagen licht arrest voor mij ( alsof ik de aanstichter was ).
Ik was altijd de lul.....ook als ik iets echt NIET gedaan had.
vooral bij mijn grote vriend Adj Luursema.

Toch was het een mooie tijd
Mijn tijd in het TS peleton van 1979 tot 1983 was top. Mijn maten zou ik graag weer eens zien.
Tegenwoordig bezig met het vervoeren van mensen met een beperking (Regiotaxi)

Plaats reactie